Шокиращо разкритие: Благомир Коцев ползвал моряците от „Царевна“ като жив щит, 7-цифрена сума изчезна за „спасителна операция“ (втора част)
Зад фиаското със „спасителната операция“ по извеждането на българските моряци от кораба „Царевна“, заклещени в пристанището в Мариопул, Украйна, стои бившият областен управител на Варна Благомир Коцев, издаде пред Narod.bg източник от морската столица.
Два месеца след началото на военната операция в Украйна се оказва, че на пристанището в Мариопул са пленени български моряци. Корабът се менажира от фирма „Овърсийз“ с управител… Благомир Коцев. Твърди се, че 14-те български моряци и капитанът са ползвани като жив щит от Азов в минираното пристанище.
Управляващата в коалиция партия „Продължаваме промяната“ откликва на обществените призиви и започва да лансира тези, че вървят преговори българският кораб да бъде освободен. Никога не се коментира с кого точно се водят преговори, припомни източникът на Narod.bg. Заради секретността на казуса не се огласяват и подробности от спасителната операция, но се намеква, че има направени практически опити в тази посока.
Междувременно официални руски източници настояват България да е по-активна и да изведе кораба и моряците си от пристанището. В крайна сметка нашите момчета сами слизат от кораба и с помощта на войници от Донецката народна република са изведени от пристанището до Сочи.
Часове по-късно Кирил Петков каца на летище Варна с правителствен самолет, твърдейки, че лично е отишъл да докара освободените заложници. През това време съпругите на спасените моряци са привикани за инструкции при зетя на Благомир Коцев – вече управител на менажиращата кораба фирма, да не огласяват истината. Т.е. да не казват, че моряците сами са слезли от кораба. Че реално не е имало спасителна операция от българските власти.
Пълна мистерия е колко пари отпусна държавата за поне един неуспешен опит за „спасяването“ на моряците от Царевна и за „успешния“ такъв, според Кирил Петков. Впрочем, приложението за наблюдение на въздушния трафик категорично доказва, че правителственият самолет, с който Кирил Петков „докара“ „спасените“ от специалните ни служби моряци, е летял само от София до Варна.
Експерти са категорични, че по този повод могат да бъдат усвоени 7-цифрени суми в евро.
Към безконтролното инкасиране на средства от Благомир Коцев по линия „украински бежанци“ трябва да се добави и фактът, че му е било разрешено да плаща на автобуси с украинци със служебната карта на Областна администрация. Оказа се, че по същия начин са заредени возилата на делегатите за учредителния конгрес на псевдо партията ПП, а още колко други коли, по странични причини са ползвали държавния ресурс след устна заповед, без правила, най-вероятно никога няма да разберем.