Business is booming.

Одит показа: Мантинелите на магистрала „Струма“ не са монтирани правилно

0

- Advertisement -

Мантинелите във фаталния участък на магистрала „Струма“, в който катастрофира и се запали автобус и загинаха 45 македонски граждани, не са монтирани според изискванията и най-вероятно са били преинсталирани заради предишна катастрофа.

Това е становище на международен одитор, комуто Институтът за пътна безопасност възложи на международен одитор да направи безпристрастна експертна проверка на пътните условия преди настъпването на тежкия инцидент, съобщава в. Сега.

Проверката е констатирала, че „обезопасителните пътни системи (мантинели), не са монтирани съгласно изискванията. В района на ПТП са настъпвали множество произшествия, които са увреждали мантинелите. В конкретния случай в средната разделителна ивица е имало преинсталация на съоръжението. Навярно е имало предишна катастрофа в същия участък, съобщават от Института за пътна безопасност. Съединението на мантинелата е монтирано неправилно с два болта вместо с четири, каквото е изискването. Това е и причината мантинелата да се разкъса въпреки ниската скорост, с която се е ударил автобусът“.

Одитът е установил също така, че има липсващи знаци и повредена пътна маркировка, която „в своята пълнота тя не отговаря на техническите изисквания на Наредбата №2.“

  За монтираните в участъка знаци пък се е оказало следното: „стикерът (етикетът), който се изисква от техническите изисквания на АПИ при изпълнението на пътни знаци и табели със свтлоотразителни  материали на знак Г11 („Преминаване отдясно или отляво на знака“) не е наличен на гърба на знака, т.е. той вече не е в съответствие с нормативната уредба.

  Табелата С6.4 („Преминаване отдясно или отляво на знака“) също не е в съответствие с нормативната уредба защото нейната цялост е нарушена от рекламни материали (за което виновните трябва да бъдат санкционирани“.

Съгласно Закона за пътищата чл. 36м ал.2 АПИ трябва да извършва периодична инспекция на републиканските пътища в експлоатация, най-малко два пъти годишно, за гарантиране на достатъчни равнища на безопасност на конкретната пътна отсечка.

В Института за пътна безопасност е постъпила информация, че Областното пътно управление е извършило проверка на мястото на инцидента и е констатирало липсата на знак и лоша маркировка два месеца преди катастрофата. Изпратен е бил и доклад в АПИ. Затова тази информация би следвало да бъде проверена от разследващите органи.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече