Всички фирми, одобрени за подпомагане по ковид мярката за оборотен капитал, са длъжни да представят отчет за използваните средства, напомни НАП. В противен случай ще се наложи да върнат парите.
Отчетите се подават онлайн – през модула „Комуникация с УО“ на ИСУН 2020 (Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС). Срокът, в който кандидатите могат да използват получената подкрепа (т.е. да извършат допустимите разходи) е 3 месеца от датата на предоставяне на безвъзмездната финансова помощ, а месец по-късно предприятията трябва да изпратят и отчета.
Фирмите, участвали и във фаза 1 и във фаза 2 на мярката „Оборот“ (за двата предишни локдауна), трябва да подадат общ отчет. Всяка получена подкрепа трябва да се използва в рамките на три месеца, като срокът за отчитане на изразходваните средства е 1 месец след отпускането на помощта от фаза 2. Кандидатите, които ще участват и в бъдещата трета фаза на проекта, ще подават отчетите си за нея отделно.
Отчетният документ, който кандидатите трябва да подадат през ИСУН, съдържа следната информация:
– кратко описание за същността на проектната дейност, изпълнена за преодоляване на недостига на средства или липса на ликвидност, настъпили в резултат от епидемичния взрив от COVID-19;
– кратко описание на извършените разходи;
– периодът, в рамките на който са извършени разходите;
– изпълнение на мерките за информиране и публичност;
– проведена ли е процедура за избор на изпълнител с „Публична покана“ (съгласно разпоредбите на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/2016 г.)
Източник: „СЕГА“