НАП реши: Онлайн търговците няма да издават касови бележки
Електронните търговци могат да издават онлайн бележка вместо касов бон за извършените от тях продажби, без за това да им е необходимо физическо фискално устройство, съобщава Националната агенция за приходите днес, съобщава Offnews.bg.
Условие за този алтернативен начин за отчитане на продажбите е плащането за покупката да е неприсъствено – с кредитна или дебитна карта, като документът ще бъде изпращан на клиентите по имейл. Бележките се издават чрез специализиран софтуер и трябва да съдържат задължителни реквизити, като данни за търговеца, уникален номер на клиентската поръчка, референтен номер на финансовата трансакция, QR код и др.
От НАП напомнят, че от 1 август започва новата електронна услуга „Подаване на стандартизиран одиторски файл от лицето по чл. 3, ал. 17 от Наредба №Н-18/13.12.2006 г.“. Чрез нея онлайн търговците, избрали алтернативния начин за отчитане на продажбите, ще подават ежемесечно към приходното ведомство информация за направените поръчки, по които са извършени доставки на стоки и услуги, спазвайки новите изисквания на Наредба Н-18.
Доставчиците на платежни услуги също подават информация към НАП, която се отнася за платежните сметки, предоставени виртуални POS терминали и извършените трансакции.
Допълнителна информация за тази и други електронни услуги на приходната агенция можете да се получи в сайта или от Информационния център на НАП на телефон: 0700 18 700.