Business is booming.

„Цунами“ от фалшиви политически новини залива Facebook

0

“Цунами” от политическата дезинформация залива потребителите на Facebook с наближаването на президентските избори в САЩ, до които има още година, заяви онлайн активистката мрежа Avaaz в доклад, публикуван днес.

Анализ на НПО на 100-те най-фалшиви новинарски статии, касаещи политиката в САЩ, залели Фейсбук през 10-те месеца и приключващи на 31 октомври, показва, че политически насочените фалшиви новини получават повече от 158 милиона гледания.

Този брой гледания е достатъчен, за да достигне всеки един избирател в САЩ поне веднъж, ако се разпредели равномерно сред електората, според Avaaz, чиито области на активизъм включват човешките права и климатичните промени.

„Тези констатации могат да се разглеждат като „върхът на айсберга“ от дезинформация преди изборите през 2020 г. в САЩ“, казва мрежата в доклада.

Avaaz разглежда само истории, които са проверени и развенчани от реномирани организации за проверка на фактите.

НПО призова за допълнителен анализ на разпространението на дезинформация във Facebook, YouTube, Twitter, Instagram и WhatsApp, за да разкрие „това, което се намира под повърхността на тази приливна вълна преди изборите в САЩ 2020“.

Avaaz призова Facebook и всички други платформи за социални медии да приложат процес „Поправете информацията“, при който проверяващите фактите независими органи уверяват, че потребителите, изложени на невярна информация, са уведомени и предлагат корекции.

„Изборите през 2020 г. са изложени на риск“, каза директорът на кампанията Avaaz Фади Куран. „Най-ефективното решение на тази заплаха, която не подкопава свободната ни реч, е да уведомяваме потребителите, когато са били подложени на разпространени лъжи и да работим с независими проверки на факти за коригиране на информацията.“

Демократите и либералите са два пъти по-изложени от републиканците или консерваторите като обект на фалшиви новинарски съобщения, според открития на Avaaz.

Facebook инвестира сериозно, за да попречи на платформата си да се използва за лъжливо манипулиране на избори или разпространение на невярна информация, след като социалната мрежа беше използвана за ядка на раздор сред американските избиратели през 2016 г. Facebook заяви, че в момента има 40 екипа, които се фокусират върху изборите, за да увеличат прозрачността, да намалят дезинформацията и вредното съдържание, както и да премахнат неточна информация за гласуване или каквото и да е съдържание, което нарушава стандартите на общността, като например реч на омраза.

Facebook е под силен натиск, за да подобри начина, по който се открива дезинформация, както и за проверка на политическите реклами. В глобална инициатива, която трябва да започне в средата на ноември, социалната мрежа ще инвестира в система, която ще открива, когато информацията идва от контролирани от държавата медии.

“Нашето разследване показва, че мерките на Facebook до голяма степен не са успели да намалят разпространението на дезинформация в платформата”, каза Avaaz.

“Без незабавни и решителни действия очакваме изборите през 2020 г. в САЩ отново да бъдат силно засегнати от дезинформация.”

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече